Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Ochrony Zdrowia i Inwestycji

Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Ochrony Zdrowia i Inwestycji

e-mail: organizacyjny@powiat.sandomierz.pl

Pracownicy Wydziału:

P.O. Naczelnik - Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Administracyjnych: Małgorzata Kluszczyńska - pok. 419 - tel. w. 355

Pracownicy:
Szafrańska Renata - pok. 419 - tel. w. 355
Kusik Sławomir - pok. 411 - tel. w. 353
Łukawska Aldona – pok. 409 – tel. w. 351
Trznadel Małgorzata - pok. 405 - tel. w. 400
Żołyniak Marek – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Zembrzuski Tomasz – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Łopaciński Eugeniusz - Punkt Obsługi Interesantów - tel. w. 367
Ćwiek Witold - pok. 314 - tel. 388
Garncarz Katarzyna - pok. 314 - tel. 388
Nowakowski Mariusz - pok. 325 - tel. w. 356
Borowiec Anna – pok. 410, - tel. w. 353
Zioło Anna – tel. w. 322
Sośniak Janina
Stróżyk Teresa
Tomaszek - Olefirenko Maria


Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych: Cencek Piotr - pok. 217 - tel. w. 328

Pracownicy:
Parole Roland - pok. 217 - tel. w. 328

 

Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych : Dorota Sarzyńska - pok.415, tel. w. 321

Pracownicy:
Witold Ćwiek - pok. 313 - tel. w. 388

Katarzyna Garncarz - pok. 313 - tel. w. 388



WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:

  • Prowadzenie spraw kadrowych
  • Wykonywanie zadań organizacyjnych
  • Prowadzenie spraw gospodarczych i archiwum zakładowego
  • Prowadzenie Sekretariatu Starostwa
  • Sprawy repatriantów
  • Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa
  • Organizacja i przeprowadzenie poboru na terenie powiatu
  • Organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu
  • Wykonywanie zadań z zakresu informacji niejawnych
  • Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy , poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru – Biuro Rzeczy Znalezionych
  • Nadzór nad zakładami opieki zdrowotnej
  • Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia
  • Ustalanie rozkładu godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów
  • Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
  • Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
  • Realizacja zagadnień obrony cywilnej
  • Wykonywanie zadań obronnych
  • Punkt Obsługi Interesanta
  • Nieodpłatne Punty Obsługi Prawnej

 PROWADZENIE SPRAW KADROWYCH

  • Prowadzenie dokumentacji spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek powiatu,
  • Koordynowanie działań związanych z naborem na wolne stanowiska pracy,
  • Przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązywaniem lub rozwiązywaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów i zwolnień, przyznawanie nagród i nagród jubileuszowych,
  • Przygotowywanie angaży, przeszeregowań i awansów.
  • Kierowanie pracowników na badania wstępne i okresowe,
  • Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych,
  • Prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży i praktyk zawodowych,
  • Organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
  • Kontrola w zakresie przestrzegania prawa pracy przez pracowników i kierowników jednostek powiatowych powołanych przez starostę,
  • Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników starostwa,
  • Prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników,
  • Współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych starostwa,
  • Przeprowadzanie planowych i dorażnych kontroli w zakresie dyscypliny pracy,
  • Opracowywanie projektów Regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu prawa pracy.
  • Sporządzanie okresowych sprawozdań o zatrudnianiu na potrzeby GUS oraz innych instytucji.
  • Współudział w przygotowaniu sprawozdań, informacji i innych materiałów dla potrzeb Rady Zarządu oraz Starosty Sandomierskiego,
  • Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznych w Starostwie i zaleceń pokontrolnych oraz przestrzeganie ich terminowej realizacji.

WYKONYWANIE ZADAŃ ORGANIZACYJNYCH

  • Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego, warunków jego działania, a także organizacji pracy;
  • Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa, regulaminu pracy Starostwa oraz ich aktualizacja i kontrola realizacji;
  • Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starosty;
  • Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  • Prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
  • Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
  • Opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym oraz prawnym;
  • Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, koordynacja ich załatwienia;
  • Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
  • Prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty;
  • Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych porozumień;

PROWADZENIE SPRAW GOSPODARCZYCH I ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO

  • Prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe czasopisma;
  • Prowadzenie spraw socjalnych, kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażenie, załatwianie spraw związanych z zakupem odzieży ochronnej i środków higieny osobistej, wykonywanie czynności związanych z cechowaniem urządzeń i mebli biurowych, zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne oraz pieczęcie, prowadzenie magazynu materiałów biurowych, prowadzenie gospodarki formularzami i drukami;
  • Prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjnych dla potrzeb Starostwa oraz tablic urzędowych i informacyjnych;
  • Obsługa techniczno – administracyjna narad;
  • Zarządzanie siecią komputerową w Starostwie;
  • Prowadzenie spraw BHP i ochrony przeciwpożarowej ( kontrolowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie, kontrolowanie spraw związanych z konserwacją sprzętu przeciwpożarowego);
  • Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem środków transportu będących w dyspozycji Starostwa;
  • Prowadzenie archiwum zakładowego;
  • Prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami administrowanymi przez Wydział (utrzymanie, bieżące remonty, itp.), sprawy związane z naliczaniem czynszu i innych opłat za najem pomieszczeń w budynkach administrowanych przez Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia;
  • Obsługa administracyjna Zarządu Powiatu, a w szczególności: zabezpieczenie terminowego dostarczania materiałów członkom Zarządu Powiatu, opracowanie projektów aktów normatywnych z zakresu pracy Wydziału;
  • Organizacyjne i techniczne współdziałanie w przygotowaniu kampanii wyborczych do Sejmu i Senatu, Rady Powiatu, referendum, itp.;
  • Prowadzenie spraw kancelaryjno-biurowych.

PROWADZENIE SEKRETARIATU STAROSTWA POWIATOWEGO

  • Udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
  • Obsługa i łączenie rozmów telefonicznych i tekstowych oraz prowadzenie ich ewidencji;
  • Prowadzenie biblioteki urzędowej.

SPRAWY DOT. REPATRIANTÓW

  • Starosta przyznaje oraz ustala w drodze decyzji administracyjnej wysokość jednorazowej pomocy repatriantowi, który przybył z terenów azjatyckich byłego ZSRR i poniósł koszty związane z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się na terytorium RP na częściowe pokrycie udokumentowanych i uzasadnionych poniesionych kosztów. Starosta dokonuje wypłaty powyższej pomocy w terminie 24 miesięcy od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego.
  • Starosta dokonuje wypłaty przyznanych przez Prezesa Urzędu do Spraw repatriacji i Cudzoziemców jednorazowych zasiłków dla repatrianta i jego rodziny (transportowego, na zagospodarowanie i bieżące utrzymanie, szkolnego) w terminie 60 dni od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego.

ZEZWOLENIA NA PRZEWÓZ ZWŁOK I SZCZĄTKÓW Z OBCEGO PAŃSTWA

  • Na sprowadzenie zwłok z obcego państwa należy uzyskać zezwolenie Starosty właściwego dla miejsca, w którym zwłoki i szczątki mają być pochowane, w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.

Dokumenty wymagane do uzyskania zezwolenia na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa:

  1. Wniosek zawierający datę przewozu, miejsce wywozu i miejsce pochówku oraz środka transportu zwłok;
  2. Karta zgonu przetłumaczona na język polski przez tłumacza przysięgłego, lub w tłumaczeniu potwierdzonym przez konsula;
  3. Oświadczenie osoby ubiegającej się o zezwolenie pochowania zwłok, że jest osobą upoważnioną do pochowania zwłok lub szczątków.

Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok / szczątków ludzkich z obcego państwa.

ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ

  • Do przeprowadzenia czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz do współdziałania z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi są właściwy wojewoda oraz wójt (burmistrz, prezydent miasta) lub starosta sprawujący władzę administracji ogólnej oraz  organy samorządu terytorialnego.
  • Za przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu odpowiada starosta.
  • Kwalifikację przeprowadza się corocznie.
  • Minister właściwy do spraw wewnętrznych i Minister Obrony Narodowej określają corocznie, w drodze rozporządzenia, termin lub terminy ogłoszenia kwalifikacji wojskowej i czas jej lub ich trwania na terytorium państwa oraz roczniki i grupy osób podlegających obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, co najmniej na czternaście dni przed jej rozpoczęciem.
  • Określenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej należy do powiatowych i wojewódzkich komisji lekarskich.
  • W ramach tych czynności, osoby stwaiające się do kwalifikacji wojskowej poddaje się obowiązkowym badaniom lekarskim, a także, stosownie do potrzeb i według decyzji przewodniczącego komisji lekarskiej, badaniom specjalistycznym, w tym psychologicznych oraz obserwacji szpitalnej.
  • Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej jest obowiązana przedstawić komisji lekarskiej posiadaną dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych, przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
  • Do kwalifikacji wojskowej są obowiązani stawić się mężczyźni, którzy w danym roku kalendarzowym kończą dziewiętnaście lat życia, jak również ochotnicy, w tym kobiety, niezależnie od posiadanych kwalifikacji i wykształcenia, jeżeli ukończyli co najmniej osiemnaście lat życia. Obowiązek stawienia się do kwalifikacji wojskowej, trwa do końca roku kalendazrowego, w którym osoba objęta obowiązkiem kończy dwadzieścia cztery lata życia.

DORĘCZANIE KART POWOŁANIA W TRYBIE AKCJI KURIERSKIEJ

  • Starosta opracowuje w uzgodnieniu z Komendantem Komendy Wojskowej Uzupełnień w Sandomierzu  i Komendantem Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu schemat i założenia akcji kurierskiej w zakresie tras doręczania dokumentów zawiadamiania i pakietów kart powołania do odbycia  ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego wstawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH

  • W przypadku rzeczy znalezionych organem właściwym do ich przechowywania jest Starosta Powiatu właściwy miejscowo dla terenu, na którym znaleziono rzecz.
  • Przyjmuje zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, jeżeli znalazca nie wie, kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca zamieszkania osoby uprawnionej oraz przechowuje rzeczy znalezione i poszukuje osoby uprawnione do ich odbioru.
  • Przepisy te stosuje się odpowiednio do znalezionych rzeczy, które zostały porzucone bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt, które zabłąkały się lub uciekły.
  • Termin dla podjęcia rzeczy znalezionych wynosi 1 rok, a dla podjęcia innych depozytów 2 lata od dnia doręczenia wezwania osobie uprawnionej do odbioru, w przypadku zaś niemożności doręczenia – od dnia zwrotu wezwania bądź stwierdzenia niemożności doręczenia.

OCHRONA ZDROWIA

ZADANIA WŁADZ PUBLICZNYCH W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ.

  • Zadania władz publicznych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej obejmują w szczegolności:
  1. tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia;
  2. analizę i ocenę potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany;
  3. promocję zdrowia i profilaktykę, mające nacelu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu;
  4. finansowanie w trybie i na zasadach określonych ustawą świadczeń opieki zdrowotnej..
  • Do zadań własnych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej realizowanych przez powiat należy w szczególności:
  1. opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu – po konsultacji z gminami wchodzącymi w skład powiatu;
  2. przekazywanie marszałkowi województwa informacji o realizowanych na terenie powiatu programach zdrowotnych;
  3. inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia;
  4. podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych.
  • Starosta współpracuje z wojewodą przy sporządzeniu wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii, w celu zapewnienia skuteczności działań służących ochronie zdrowia publicznego przed zakażeniami i chorobami zakaźnymi. Plan sporządzany jest na kores 3 lat.
    Informacje niezbędne do sporządzenia planu dotyczą w szczególności:
  1. nazwy i lokalizacji zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej;
  2. rozmieszczenia oraz powierzchni pomieszczeń wchodzących w skład zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej;
  3. szacunkowej liczby osób, które mogą zostać przyjęte do leczenia, izolacji lub poddania kwarantannie
  • Wykonywanie zadań dot. rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych.
  • Zarząd Powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu po zasięgnięciu opinii wójtów/burmistrzów gmin z terenu powiatu i samorządu lekarskiego tak, by był dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy.

WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY Z DNIA 7 KWIETNIA 1989r. PRAWO O STOWARZYSZENIACH

  • nadzór nad stowarzyszeniami na terenie powiatu;
  • prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej;
  • prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych;
  • nadzorowanie działalności stowarzyszeń zwykłych (prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych);

 

Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Sandomierzu - Punkt Obsługi Interesantów

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd składaja na pismie organowi nadzorujacemu właściwemu ze względu mna siedzibę stowarzyszenia zwykłego wniosek o wpis do ewidencjim stowarzyszeń zwykłych

Uwagi:
Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
Stowarzyszenie zwykłe może i otrzymywać dotację na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego, bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.

Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny).

Stowarzyszenie zwykłe nie może:

  • powoływać terenowych jednostek organizacyjnych
  • zrzeszać osób prawnych
  • prowadzić działalności gospodarczej
  • prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego

 

Opłaty:

  • za wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia zwykłego do ewidencji - 17 zł
    Opłatę należy wpłacić na konto: URZĄD MIEJSKI W SANDOMIERZU
    Bank/ numer konta:
    BANK SPÓŁDZIELCZY W SANDOMIERZU
    79 9429 0004 2001 0000 1300 0040

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Co najmniej 3 osoby fizyczne zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe, spotykają się na Zebraniu Założycielskim, z którego sporządzają protokół wraz z uchwałami, listą założycieli oraz uchwalają regulamin działalności.

Regulamin musi określać w szczególności:

  • nazwę stowarzyszenia
  • cel lub cele stowarzyszenia
  • teren i środki działania stowarzyszenia
  • siedzibę stowarzyszenia
  • przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd
  • zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
  • sposób nabycia i utraty członkostwa
  • sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego

 

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.

Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa
w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu oraz jego kompetencje.

Następnie przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie albo zarząd składają na piśmie
wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:

  • regulamin działalności
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
  • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę
    i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków Zarządu
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego

Wniosek o wpis złożony przez Zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;

Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

Tryb odwoławczy:
Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U 2015, poz. 1393 z późń. zm.)

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
  • protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego
  • lista założycieli
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe/członków Zarządu/członków organu kontroli wewnętrznej
  • regulamin działalności
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego

Załączniki

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Wniosek o wydanie zaświadczenia - wypisu

WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM

  • Obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego tj. prowadzenie dokumentacji z powołania Zespołu, aktualizacja składu osobowego i regulaminu organizacyjnego, prowadzenie dokumentacji,
  • Współdziałanie i nadzór nad funkcjonowaniem Miejskiego, Miejsko-gminnych i Gminnych Zespołów Zarządzania Kryzysowego;
  • Opracowywanie i aktualizowanie Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego;
  • Przygotowywanie zarządzeń po wprowadzeniu lub odwołaniu stanu pogotowia lub alarmu powodziowego;
  • Przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkół i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych;
  • Organizacja szkoleń teoretycznych i ćwiczeń praktycznych dla członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  • Udział w komisyjnych wiosennych i jesiennych przeglądach urządzeń służących ochronie przeciwpowodziowej;
  • Współpraca z gminami i instytucjami w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania wszelkim zagrożeniom mogącym spowodować duże straty;
  • Współdziałanie z właściwymi służbami i organami w zakresie bezpieczeństwa,porządku publicznego podczas masowych imprez sportowych.

PRZYGOTOWYWANIE I PROWADZENIE DOKUMENTACJI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU

  • Przygotowywanie zarządzeń o powoływaniu oraz harmonogramu pracy Komisji, a także materiałów na jej posiedzenia;
  • Przygotowywanie informacji z realizacji powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego;
  • Dokonywanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, sanitarnego i porządku publicznego na podstawie okresowych sprawozdań odpowiedzialnych instytucji;
  • Współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami z terenu powiatu sandomierskiego w zakresie monitoringu i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego.

REALIZACJA ZAGADNIEŃ OBRONY CYWILNEJ

  • Opracowanie i aktualizacja powiatowego Planu Obrony Cywilnej;
  • Przygotowywanie wytycznych i określanie zadań do realizacji Szefom Obrony Cywilnej Miasta, Miast i Gmin, Gmin;
  • Sporządzanie dorocznych zbiorczych sprawozdań z zakresu obrony cywilnej;
  • Przygotowywanie i nadzór nad realizacją zadań OC w jednostkach podstawowych tj. treningów szkoleniowych, narad, ćwiczeń i instruktaży;
  • Prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej w gminach;
  • Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez Szefa Obrony Cywilnej Województwa.

WYKONYWANIE ZADAŃ OBRONNYCH

  • Przygotowywanie i aktualizacja Planu Funkcjonowania Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
  • Opracowywanie i aktualizacja Powiatowego Planu zabezpieczenia w wodę w warunkach specjalnych;
  • Koordynacja i opracowywanie dokumentacji ochrony gospodarki rolno-hodowlanej;
  • Przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru, ochrony dóbr kultury i funkcjonowania szpitala w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
  • Przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkoleń obronnych;
  • Koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w Wydziałach Starostwa.

PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA

  • Kompleksowa obsługa interesantów, poprzez udzielanie informacji o zakresie spraw realizowanych przez poszczególne wydziały Starostwa,
  • Wydawanie interesantom druków i formularzy służących załatwieniu indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
  • Udzielanie interesantom merytorycznej pomocy w wypełnianiu składanych dokumentów.

Prowadzenie i koordynowanie realizacji inwestycji powiatowych oraz zadań związanych z zarządzaniem procesem udzielania zamówień publicznych w Starostwie w trybie określonym ustawą Prawo zamówień publicznych

  • w zakresie inwestycji i zamówień publicznych,
  • opracowanie projektów planów w zakresie zadań inwestycyjnych,
  • kompleksowe przygotowanie procesów inwestycyjnych w tym uzyskiwanie wymaganych dokumentów,
  • kompletowanie dokumentów rozliczeniowych dla poszczególnych inwestycji,
  • przygotowanie propozycji ewentualnych zmian w planach zadań inwestycyjnych,
  • opracowanie określonych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań, inicjowanie i koordynowanie inwestycji wspólnych wraz z udogodnieniami dotyczącymi sposobu finansowania,
  • uczestnictwo w odbiorach technicznych zadań inwestycyjnych na rzecz właściwego podmiotu,
  • współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie inwestycji,
  • przeprowadzenie formalno-prawnej procedury zamówień publicznych na zasadach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych i odrębnymi przepisami,
  • współpraca z dyrektorami jednostek organizacyjnych Powiatu w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz jednostek organizacyjnych Powiatu, gdzie stroną umowy jest Powiat oraz zakupów i remontów powyżej 30.000 euro podlegających procedurze stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych,
  • współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych,
  • sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie do Urzędu Zamówień Publicznych w terminie do 1 marca każdego roku następującego po roku którego dotyczy sprawozdanie oraz innych sprawozdań,
  • gromadzenie i przetwarzanie informacji o systemie zamówień publicznych w celu umożliwienia ich praktycznego wykorzystania przy kolejnych zamówieniach,
  • przechowywanie dokumentacji prowadzonych postępowań i ich archiwizacja.
 

Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Autor: Małgorzata Kluszczyńska | Data wprowadzenia: 2009-10-13 09:52:53 | Data modyfikacji: 2024-01-26 14:50:19.

Zobacz:
 Ewidencja Stowarzyszeń . 
Data wprowadzenia: 2009-10-13 09:52:53
Data modyfikacji: 2024-01-26 14:50:19
Autor: Małgorzata Kluszczyńska
Opublikowane przez: Marek Żołyniak