|
e-mail: ksiegowosc@powiat.sandomierz.pl
- Skarbnik Powiatu - Bernadeta Ślęzak Pokój nr 412 tel. wew. 371
- Gł. Specialista - Paweł Szewczyk Pokój nr 418 tel. wew. 377
- Gł. Specjalista – Ewa Orawiec-Sułek Pokój nr 418 tel. wew. 377
- Gł. Specjalista - Barbara Siejka Pokój nr 417 tel. wew. 372
- Gł. Specjalista - Marlena Snopek Pokój nr 413 tel. wew. 374
- Gł. Specjalista - Aneta Rybik Pokój nr 416 tel. wew. 373
- Inspektor - Agnieszka Anczura-Pawlica Pokój nr 416 tel. wew. 373
- Specjalista - Ilona Pietrzykowska Pokój nr 417 wew. 372
- Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych – Magdalena Stasiak Pokój nr 415 wew. 321
Skarbnik Powiatu
Do zadań Skarbnika Powiatu należy:
- Zapewnienie realizacji polityki finansowej powiatu.
- Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania.
- Zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
- Kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych powiatu oraz udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
- Sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo księgowymi Starostwa.
- Czuwanie nad prawidłowym przydziałem subwencji i dotacji z budżetu państwa, samorządu wojewódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami i algorytmami oraz przedkładanie w tym zakresie odpowiednich umów i propozycji pod obrady Zarządu.
- Pozyskiwanie dodatkowych środków dla budżetu powiatu.
- Kierowanie Wydziałem Finansowo - Budżetowym
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:
- W zakresie budżetu:
a/ Opracowanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz z wykonania budżetu. b/ Przekazywanie jednostkom podległym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków. c/ Nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu. d/ Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków. e/ Opracowywanie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu. f) Podział subwencji oświatowej dla poszczegółnych jednostek według należnego bonu. g) Monitorowanie średniej płacy w jednostkach oświatowych – art.30 Karty Nauczyciela.
- W zakresie finansów i sprawozdawczości:
a/ Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu. b/ Prowadzenie ewidencji finansowo - księgowej. c/ Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków. d/ Prowadzenie analiz dla potrzeb przestrzegania budżetu. e/ Przekazywanie środków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej. f/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań własnych powiatu . g/ Przekazywanie dotacji z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek organizacyjnych powiatu. h/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych powiatu. i/ Rozliczanie i przekazywanie subwencji oświatowej, równoważącej i wyrównawczej dla powiatu.
- W zakresie księgowości.
a/ Opracowanie i realizacja planu finansowego. b/ Obsługa finansowo - księgowa zadań określonych w budżetach jednostek. c/ Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami. d/ Prowadzenie spraw osobowych z zakresu obsługi finansowej (wynagrodzenia, ubezpieczenia, podatki, podróże służbowe). e/ Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej. f/ Opracowanie okresowych analiz finansowych. g/ Ewidencja syntetyczna środków trwałych i wyposażenia urzędu. h) Ewidencja wartościowa nieruchomości Skarbu Państwa. i) Ewidencja wartościowa majątku powiatu. j) ewidenja przepływu środków na realizację projektów z udziałem dotacji unijnych. k/ Prowadzenie ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania. l/ Sporządzanie informacji dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Finansów. ł) Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi. m) Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości. n/ Przygotowywanie zasad rozliczania i rozliczanie inwentaryzacji .
|
|
Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Data wprowadzenia: 2009-10-13 10:06:43 | Data modyfikacji: 2022-09-12 11:29:58.
Data wprowadzenia:
2009-10-13 10:06:43Data modyfikacji:
2022-09-12 11:29:58Opublikowane przez:
Marek Żołyniak