Wydział Finansowo-Budżetowy

e-mail: ksiegowosc@powiat.sandomierz.pl

  • Skarbnik Powiatu - Bernadeta Ślęzak Pokój nr 412 tel. wew. 371
  • Gł. Specialista - Paweł Szewczyk Pokój nr 418 tel. wew. 377
  • Gł. Specjalista – Ewa Orawiec-Sułek Pokój nr 418 tel. wew. 377
  • Gł. Specjalista - Barbara Siejka Pokój nr 417 tel. wew. 372
  • Gł. Specjalista - Marlena Snopek Pokój nr 413 tel. wew. 374
  • Gł. Specjalista - Aneta Rybik Pokój nr 416 tel. wew. 373
  • Inspektor - Agnieszka Anczura-Pawlica Pokój nr 416 tel. wew. 373
  • Specjalista - Ilona Pietrzykowska Pokój nr 417 wew. 372
  • Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych – Magdalena Stasiak Pokój nr 415 wew. 321

Skarbnik Powiatu  

Do zadań Skarbnika Powiatu należy:

  1. Zapewnienie realizacji polityki finansowej powiatu.
  2. Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
  3. Nadzorowanie prac związanych z opracowaniem i realizacją budżetu powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonywania.
  4. Zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej.
  5. Kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych powiatu oraz udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty.
  6. Sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo księgowymi Starostwa.
  7. Czuwanie nad prawidłowym przydziałem subwencji i dotacji z budżetu państwa, samorządu wojewódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami i algorytmami oraz przedkładanie w tym zakresie odpowiednich umów i propozycji pod obrady Zarządu.
  8. Pozyskiwanie dodatkowych środków dla budżetu powiatu.
  9. Kierowanie Wydziałem Finansowo - Budżetowym

Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:

  1. W zakresie budżetu:
    a/ Opracowanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz z wykonania budżetu.
    b/ Przekazywanie jednostkom podległym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków.
    c/ Nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
    d/ Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków.
    e/ Opracowywanie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej powiatu.
    f) Podział subwencji oświatowej dla poszczegółnych jednostek według należnego bonu.
    g) Monitorowanie średniej płacy w jednostkach oświatowych – art.30 Karty Nauczyciela.
  2. W zakresie finansów i sprawozdawczości:
    a/ Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.
    b/ Prowadzenie ewidencji finansowo - księgowej.
    c/ Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków.
    d/ Prowadzenie analiz dla potrzeb przestrzegania budżetu.
    e/ Przekazywanie środków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
    f/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań własnych powiatu .
    g/ Przekazywanie dotacji z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek organizacyjnych powiatu.
    h/ Przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych powiatu.
    i/ Rozliczanie i przekazywanie subwencji oświatowej, równoważącej i wyrównawczej dla powiatu.
  3. W zakresie księgowości.
    a/ Opracowanie i realizacja planu finansowego.
    b/ Obsługa finansowo - księgowa zadań określonych w budżetach jednostek.
    c/ Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
    d/ Prowadzenie spraw osobowych z zakresu obsługi finansowej (wynagrodzenia, ubezpieczenia, podatki, podróże służbowe).
    e/ Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej.
    f/ Opracowanie okresowych analiz finansowych.
    g/ Ewidencja syntetyczna środków trwałych i wyposażenia urzędu.
    h) Ewidencja wartościowa nieruchomości Skarbu Państwa.
    i) Ewidencja wartościowa majątku powiatu.
    j) ewidenja przepływu środków na realizację projektów z udziałem dotacji unijnych.
    k/ Prowadzenie ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania.
    l/ Sporządzanie informacji dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Finansów.
    ł) Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi.
    m) Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości.
    n/ Przygotowywanie zasad rozliczania i rozliczanie  inwentaryzacji .
 

Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Data wprowadzenia: 2009-10-13 10:06:43 | Data modyfikacji: 2022-09-12 11:29:58.
Data wprowadzenia: 2009-10-13 10:06:43
Data modyfikacji: 2022-09-12 11:29:58
Opublikowane przez: Marek Żołyniak