Powiatowy Rzecznik Konsumentów

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW

Maria Sokal - pok.312 tel. 15/644 10 10, 15/644 11 11, 15/832 32 43 wew.352

Agnieszka łabudzka - pok.312 tel. 15/644 10 10, 15/644 11 11, 15/832 32 43 wew.352

Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu sandomierskiego.
Osoby mieszkające poza powiatem sandomierskim powinny zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie.
Dane rzeczników konsumentów na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Sandomierzu działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, tj. w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Zgodnie z art.221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Zgodnie z art.431 k.c. przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Do katalogu spraw konsumenckich należą: te dotyczące:

  • umów sprzedaży konsumenckiej,
  • umów o świadczenie usług:
    - telekomunikacyjnych;
    - bankowych;
    - organizacji imprez turystycznych;
    - przewozowych;
    - pocztowych;
    - energetycznych;
    - związanych z obrotem nieruchomościami;
    - edukacyjnych;
    - przez „fachowców” tj. prowadzących różnego rodzaju serwisy, w tym m.in.:
    naprawcze, remontowe, wykończeniowe a także wykonujących rzeczy na zamówienie.

„Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie zajmuje się sprawami egzekucji komorniczej prowadzonej przeciwko konsumentom.”
Katalog spraw, którymi rzecznik konsumentów nie może się zajmować:

  • w sporach z organami administracji publicznej;
  • roszczeń wzajemnych przedsiębiorców;
  • dotyczących prawa pracy;
  • ochrony dóbr osobistych;
  • ochrony praw pacjentów NFZ;
  • ochrony praw ubezpieczonych;
  • ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych;
  • ochrony danych osobowych.

Rzecznik udziela konsumentom porad prawnych w następujących dniach:

poniedziałek, wtorek od godz. 7:30 do godz. 15:30
czwartek, piątek od godz. 8:00 do godz. 15:00

Klauzula informacyjna

 

Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Autor: Maria Sokal | Data wprowadzenia: 2020-03-03 13:48:26 | Data modyfikacji: 2023-06-19 10:20:31.
Data wprowadzenia: 2020-03-03 13:48:26
Data modyfikacji: 2023-06-19 10:20:31
Autor: Maria Sokal
Opublikowane przez: Marek Żołyniak